Karta diagnostyczna układu wtryskowego wg. systemu "GM"
Lada Niva od 1995 i nadal



Parametry Przy właczonym zapłonie Rozgrzany silnik
na wolnych obrotach na obrotach 3000
zalecane faktyczne zalecane faktyczne zalecane faktyczne
obroty/min. zalecane 800   800   3000  
temperatura wody C 20   90 - 98   90 - 98  
temperatura powietrza 20   35   35  
otwarcie %
przepustnicy V
0
0.50
  0
0.50
  6
0.72
 
ciśnienie w kolektorze kPa / V 103
4.9
  36
1.38
  26
0.82
 
ciśnienie barometryczne kPa 103   103   103  
sonda lambda mV
stan
obwód
 
nie
otwarty
  80 - 800
tak
zamknięty
  80-800
tak
zamknięty
 
pętla %
pamięć %
komórka
0
0
0
  +/- 4
+/- 10
15
  +/- 4
+/- 10
18
 
stosunek powietrzno-paliwowy 0   14.6   14.6  
otwarcie zaworu % przewietrzania pochłaniacza 0   0   0  
czas otwarcia wtryskiwaczy msek. 0   1.2 - 1.7   1.0 - 1.5  
wyprzedzenie zapłonu 0   8 - 14   33  
stan korektor
stopnie / V
0
1.1
  0
1.1
  0
1.1
 
regulator biegu jałowego (kroki) 135   10 - 22   30 - 50  
podgrzewacz kolektora ssącego włączony   wyłączony   wyłączony  
napięcie V 12.0   13.5   13.5  
nr identyfikacyjny            
czas od uruchomienia min. sek            
kody usterek nie   nie   nie  
kontrolka "check engine" pali się   nie   nie  
ciśnienie paliwa w listwie wtryskiwaczy - bar     1.9 - 2.1   1.9 - 2.1  


Użytkowniku samochodu Lada Niva, Lada Samara !

Wykonując planowany przegląd techniczny rządaj od wykonawcy przeglądu, wydania powyższej karty diagnostycznej z wpisem faktycznych parametrów pracy silnika.

Odstępstwa parametrów od parametrów zalecanych powodują zwiększenie zużycia paliwa, spadek mocy, spadek przyspieszenia, nierównomierny bieg jałowy, gaśnięcie silnika, spadek prędkości maksymalnej itp., a w konsekwencji uszkodzenia nie tylko układu wtryskowego, ale również awarię silnika.